notícies

Obrim interlocució amb l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural

Representants de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural i de l'Acellec es van reunir en tres ocasions en el termini de quinze dies durant el mes de juliol, obrint d'aquesta manera un espai d'interlocució inèdit per al Govern i l'associació patronal i donant carta de naturalesa al paper de l'entitat com a representant del sector dels serveis museístics i de la difusió del patrimoni. Durant les trobades es va acordar que al llarg del mes de setembre es reprendran les reunions per tal de posar en comú i debatre sobre criteris de gestió i contractació dels serveis de difusió i visites dels centres gestionats per l'agència.

El decret d'activitats de lleure entrarà en vigor el novembre

El Govern ha aprovat i publicat finalment el nou decret que regula les activitats de lleure educatiu amb menors i ha previst la seva entrada en vigor per al proper 1 de novembre. S'ha culminat d'aquesta manera un llarg però exemplar procés de diàleg amb les diferents entitats i empreses del sector durant el qual es van acordar diversos aspectes de la nova normativa. Es tracta d'una actualització molt necessària, ja que l'anterior decret datava de l'any 2003 i molts aspectes n'havien quedat clarament desfasats. Malgrat que l'Acellec ho va demanar reiteradament, el decret no es va poder aplicar encara durant la temporada d'estiu que acabem de finalitzar per un alentiment en la fase final de la seva tramitació.

En marxa la Borsa de Treball de l'Acellec

Els darrers dies de juny ha entrat en funcionament la nova Borsa de Treball de l'Acellec, un servei adreçat al conjunt de treballadors del lleure educatiu i la cultura que connecta amb les necessitats reals i pràctiques de les empreses del sector. Amb només cinc dies de funcionament, la borsa ja ha registrat i validat gairebé un centenar de demandants de feina, els currículums dels quals ja són a disposició de les més de seixanta empreses associades a l'entitat. Aquesta xifra és una bona mostra que el servei era una necessitat ben evident.

L'Acellec aprova un nou codi ètic i debat sobre linies estratègiques de futur

El secretari general de la patronal Cecot, David Garrofé, va animar les empreses associades a l'Acellec a innovar, a definir una agenda de treball amb les administracions i a cooperar amb sindicats i agents socials per afrontar reptes comuns de futur. Ho va fer en la xerrada que va obrir la trobada anual d'empreses de l'Acellec, que va tenir lloc el 9 de juny a la seu de Cecot, a Terrassa. Una vintena d'empreses, que suposen pràcticament un terç dels socis de l'Acellec, van assistir a la trobada, que es va dedicar al matí a debatre sobre estratègies de futur per al sector, i a la celebració de l'assemblea anual durant la tarda. En el transcurs de la jornada es va aprovar un nou codi ètic per a l'entitat, que amplia i actualitza l'existent, i es va presentar un esborrany de la programació d'activitats que s'allargarà entre finals de 2016 i mitjan 2017, per celebrar el quinzè aniversari de l'entitat.

L'Acellec celebra la seva assemblea general en l'any del seu 15è aniversari

La seu de la patronal Cecot acull dijous, 9 de juny, l'Assemblea General Ordinària de l'Acellec corresponent a 2016 en un ambient de celebració, ja que a finals d'any l'associació patronal complirà quinze anys de vida. L'efemèride coincideix també amb el desè aniversari de l'Escola Efa, el centre de formació de l'entitat, que vetlla per la professionalització del sector i pel foment de la qualitat en la prestació de serveis. L'Acellec vol aprofitar aquestes celebracions per impulsar un procés intern de reflexió que ajudi les empreses del sector a definir estratègies de futur amb la vista posada en l'horitzó de 2020. En un entorn de canvis econòmics, socials, tecnològics i polítics, creix la sensació que el sector necessita actualitzar el seu posicionament públic i fer apostes concretes per garantir la seva pervivència i afrontar aquest procés de múltiples transformacions amb projectes innovadors i agosarats.