notícies

EFA online

L'Escola EFA ha pujat al tren de la formació online, i ja està programant cursos a través de la xarxa. Recentment n'han finalitzat dos que s'han realitzat amb èxit i molt bons resultats. Un de vetlladors i un altre sobre polítiques de joventut. Ben aviat apareixeran noves ofertes....

Trabajar con jóvenes

El bloc de Juan F. Berenguer Martínez acaba de celebrar la fita de les 100.000 visites, assolida després de dos anys i mig de la seva creació. Aquest espai a la xarxa es dedica a reflexionar sobre l'animació sociocultural, la participació social i el treball amb joves, i es dirigeix a...

El Pla de Garantia Juvenil, en marxa el 2015

El Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat ha anunciat la posada en marxa del Pla de Garantia Juvenil, amb diverses iniciatives per combatre l'atur juvenil, que inclouen mesures de suport a les empreses per contractar joves que compleixin els requisits previstos al programa. El pla dissenyat per la Generalitat desplega a Catalunya una iniciativa de la Unió Europea, i ho fa a través del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), però amb la implicació de diversos departaments o àrees del govern català.

El 2015 ens trobarem

Des de l'Acellec fem i vivim la cultura i eduquem cada dia. I cada dia, més. El 2014 ha estat un any de consolidació de la nostra estructura de treball, del projecte formatiu de l'Escola EFA i de creixement en el nombre d'associats. Gràcies al treball pacient i continuat hem aconseguit èxits remarcables i hem pogut fixar nous objectius per a 2015. Durant l'any que ara començarà insistirem en aquestes línies de treball i farem un salt endavant per millorar el nostre posicionament públic, amb l'objectiu de prestigiar el sector i el treball que quotidianament despleguen les nostres organitzacions. Si compartiu algun d'aquests objectius, segur que durant 2015 ens trobarem.

El lleure professional, una necessitat

L'impuls del lleure educatiu ha deixat de ser una opció per convertir-se en una necessitat. Les transformacions socials multipliquen els espais i els moments en què infants i joves disposen de temps lliure i, al mateix temps, accentuen les dificultats de les famílies per conciliar els horaris professionals dels pares i els moments d'oci i aprenentatge compartit. L'existència d'una àmplia xarxa de serveis professionals que atenguin aquestes necessitats amb qualitat i amb garantia educativa és, per tant, una necessitat de primer ordre, fins al punt que hauríem de situar-la ja en el camp dels drets socials. L'educació en el temps de lleure és una component essencial del procés maduratiu i els aprenentatges d'infants i joves i, per tant, ens cal garantir que la totalitat de la ciutadania hi podrà tenir accés, en igualtat de condicions, però també amb garantia de qualitat.