notícies

Obrim interlocució amb l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural

07/07/2016

Representants de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural i de l'Acellec es van reunir en tres ocasions en el termini de quinze dies durant el mes de juliol, obrint d'aquesta manera un espai d'interlocució inèdit per al Govern i l'associació patronal i donant carta de naturalesa al paper de l'entitat com a representant del sector dels serveis museístics i de la difusió del patrimoni. Durant les trobades es va acordar que al llarg del mes de setembre es reprendran les reunions per tal de posar en comú i debatre sobre criteris de gestió i contractació dels serveis de difusió i visites dels centres gestionats per l'agència.

La primera reunió va tenir lloc el 7 de juliol, quan el director de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural, Àlex Susanna, va rebre una representació de l'Acellec. Susanna va estar acompanyat per tècnics de l'agència que tenen al seu càrrec el sistema de gestió de la xarxa patrimonial i es va interessar per diversos projectes que gestionen actualment algunes de les empreses associades a l'Acellec. Va assegurar que l'espai d'interlocució sol·licitat estava garantit, i que tindria en compte l'entitat en les diverses consultes tècniques que es realitzen habitualment per dissenyar els models de contractació de serveis. En aquest sentit, els representants de l'Acellec van lliurar a Susanna i els seus tècnics un exemplar del Codi de Bones Pràctiques en la Contractació Pública de Serveis a les Persones que van firmar el desembre passat 10 organtizacions del món sindical, empresarial, professional i del tercer sector i el Govern de la Generalitat. L'Acellec reclama que les administracions prenguin com a referència les taules salarials del conveni sectorial del lleure educatiu i sociocultural a l'hora de determinar els preus de licitació dels diferents equipaments i serveis que treuen a concurs.

Per la part patronal, van assistir a la trobada Elena Colomé i Daniel Baizán, representants d'empreses associades, i Pep Montes, gerent de l'entitat. El to de la trobada va ser cordial i hi va haver interès mutu per conèixer els criteris i opinions amb què treballen les dues institucions. Com a conseqüència directa de la trobada es va produir un contacte tècnic el 18 de juliol entre la responsable de contractació dels serveis de visites guiades dels centres patrimonials, Maria Cacheda, i el gerent de l'Acellec, Pep Montes. Ambdues parts es van posar en antecedents sobre l'activitat i sistemes de treball de cadascuna de les institucions i van millorar el coneixement mutu. La mateixa setmana, el 22 de juliol, el gerent de l'Agència, Xavier Arola, va rebre novament Pep Montes, i en aquesta trobada ja es va acordar la celebració de reunions de treball durant el mes de setembre per trobar espais concrets de col·laboració i acord.

El sector de la Cultura de Proximitat té una importància creixent dintre de l'Acellec i és ara mateix l'únic espai de coordinació i representació a Catalunya de les empreses especialitzades en els serveis culturals de proximitat dels equipaments patrimonials. L'Acellec s'ha ofert, d'aquesta manera, als responsables de l'agència com a interlocutor del sector, amb la voluntat de participar en tots els diàlegs i espais de relació que es generin per construir, modificar o millorar el sistema català de gestió d'aquest tipus d'espais.