notícies

L’ocupació de les reserves de colònies escolars cau aquesta primavera entre un 10 i un 20 per cent

24/02/2023

L’Associació Catalana d’Empreses del Lleure, l’Educació i la Cultura comptabilitza un descens clar en el nivell d’ocupació els pròxims mesos pel que fa a les reserves de grup en comparació amb l’any passat. La sostenibilitat econòmica de les empreses es veu amenaçada perquè les despeses d’organització de les colònies són les mateixes, però es redueixen els ingressos

L’Associació Catalana d’Empreses del Lleure, l’Educació i la Cultura (Acellec) constata que l’ocupació de les reserves de les cases de colònies per a aquesta temporada de primavera cau entre un 10 i un 20% respecte a l’any passat. El nombre de reserves es manté a nivells semblants a la temporada anterior, però baixa clarament la xifra d’usuaris de cada reserva, que oscil·la entre el 10 i el 20%, coincidint amb la temporada alta de colònies escolars. Aquesta reducció afecta de manera greu la sostenibilitat econòmica de les empreses que organitzen les colònies escolars perquè les despeses d’organització són les mateixes, però es redueixen clarament els ingressos.  

 

Curs 2022-2023 complex

Aquesta realitat prevista per als pròxims mesos s’afegeix a una situació complexa durant tot aquest curs 2022-2023. Durant el primer trimestre es va registrar un bon nivell d’ocupació, però a mesura que s’aproximava la data de les activitats de lleure les escoles i les entitats modificaven les condicions de la reserva reduint els serveis sol·licitats (menys àpats, menys activitats i menor durada de l’estada) per poder fer front a l’increment del preu del transport, que no depèn de les empreses de colònies escolars. L’Acellec entén que l’increment generalitzat dels preus afecta cada vegada més la capacitat adquisitiva de les famílies i cada vegada són més habituals els casos en què no es poden permetre l’activitat o bé l’han de reduir.

 

L’Acellec subratlla que les instal·lacions queden igualment ocupades però amb un nombre clarament inferior de participants en les activitats, de manera que l’equilibri econòmic de cada servei es veu molt afectat. A més, es posa de manifest que la disminució del nombre de participants sovint es notifica amb molt poca antelació, pocs dies abans de l’estada, fet que complica poder reorganitzar els serveis i planificar la logística necessària.