notícies

La Cecot publica una guia de bones pràctiques sobre l’ús del català a l’empresa

17/01/2022

L’Acellec reitera el compromís amb la pervivència i el progrés de la llengua catalana, també en l’àmbit empresarial, i recorda que les empreses del lleure i la cultura de proximitat tenen un paper actiu en l’ús del català.

L’Acellec, que forma part dels socis col·lectius de la patronal Cecot, dona suport a la guia de bones pràctiques sobre l’ús del català a l’empresa que ha editat darrerament. El document és fruit del compromís de la Cecot pel foment de la llengua catalana en el teixit empresarial, i de la mà del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’entitat ha elaborat una guia de recomanacions i bones pràctiques per al foment de l’ús del català a l’empresa. Aquesta guia és una primera acció que dona resposta a les conclusions obtingudes mitjançant un sondeig sobre l’ús del català a empreses del Vallès Occidental dut a terme l’any 2020.

 

L'Acellec i les seves empreses associades estan tradicionalment compromeses amb l'ús de la llengua i la seva promoció per normalitzar-ne l'ús en tots els àmbits de la vida econòmica. Per aquesta raó rebem amb satisfacció la publicació de la guia editada per Cecot. L’Acellec encoratja les empreses a fer ús de la guia i a posar en pràctica les propostes recollides.

 

Recomanacions a partir de cinc àmbits

La Guia de bones pràctiques de llengua catalana a l’empresa, elaborada per la Cecot, llista un seguit de recomanacions estructurades a partir dels cinc àmbits que abasten la major part de les interaccions lingüístiques al si d’una empresa: els clients, els proveïdors, la comunicació interna, la gestió interna i la comunicació externa. Es manté així l’estructura de l’eina d’autodiagnosi que van utilitzar les empreses participants al projecte Vallcat. L'assessor en responsabilitat social de la Cecot, Pere Ejarque, explica que "nosaltres creiem en el català com a llengua d’empresa i des de fa prop de trenta anys treballem el seu foment amb intensitat des de l’elaboració de lèxics relacionats amb eines i tasques d’una gran part d’oficis, de la mà del Consorci per la Normalització Lingüística o impulsant  la formació en llengua catalana entre el personal de les empreses associades. Recordem que hi ha prop de 10M de persones que parlen català, per tant, té molt sentit que la llengua catalana sigui present en tots els àmbits de l’empresa: quan l’empresa atén els clients, pacta amb els proveïdors, desplega la gestió i la comunicació interna, i es projecta per mitjà de la comunicació externa. Donar-hi suport i fomentar-lo són els objectius d’aquesta guia”.